Forum =TRAKERPOLAND= Strona Główna

 Nowy Man TGL

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Wojtek
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:56, 08 Sie 2006    Temat postu: Nowy Man TGL

Mniejsze zużycie paliwa, wyższy komfort i bezpieczeństwo - oto najważniejsze cechy nowej serii ciężarówek firmy MAN Nutzfahrzeuge AG, które weszły na rynek wiosną 2005 roku. MAN TGL (Trucknology Generation Light) zastąpił sprawdzone modele z serii MAN LE 200 w klasie od 7,5 do 12 ton. Nowa seria ciężarówek, którą MAN wprowadził na rynek, należy do wysokiej jakości programu, obejmującego lekkie i średnie pojazdy. Jest ona kontynuacją udanej koncepcji ogólnej TG, zapoczątkowanej serią TGA i obejmuje obecnie pojazdy lekkie. Zgodnie z hasłem "100% Trucknology" wymagania przewoźników i kierowców były najważniejszym kryterium prac rozwojowych serii TGL. Ciężarówka jest oferowana w następujących klasach wagowych: 7,5 tony, 8 ton, 10 ton i 12 ton. Moc silników wynosi od 150 do 240 KM.

Klasyczny design serii TGL charakteryzuje się znanymi zaletami MAN-a: oszczędnością, dynamiką, bezpieczeństwem i komfortem. Te i inne elementy, takie jak unikalna osłona chłodnicy, podkreślają przynależność do rodziny samochodów MAN. Przyjazne wnętrze przejęte od większego „brata” - TGA stanowi jego rozwinięcie. Seria TGL charakteryzuje się również pełnym ekspresji ponadczasowym wyglądem, pełnym harmonii i równowagi.


Komfort gwarantowany – w każdej klasie ciężaru

Komfort serii TGL jest widoczny już w kabinie C dzięki niskiemu progowi i tylko jednemu stopniowi. Wsiadanie do pojazdu ułatwiają także duże i szeroko otwierane (90 stopni) drzwi – jest to cecha o szczególnym znaczeniu w transporcie dystrybucyjnym, w którym kierowca musi często wsiadać i wysiadać z pojazdu. Łatwe przejście na fotel pasażera z fotela kierowcy to korzyść w transporcie miejskim, gdzie kierowca musi czasem skorzystać z drzwi po prawej stronie.

Kabiny serii są bardzo przestronne. Trzy odmiany - C, L i LX - oferują największą przestrzeń w tej klasie pojazdów. Dwie długości i trzy różne konstrukcje wykorzystują dużą przestrzeń wewnętrzną i przemyślaną aranżację. Dotyczy to zarówno codziennego zastosowania w transporcie dystrybucyjnym, jak i długich tras obsługiwanych przez dwóch kierowców. Szczególnie jeden element konstrukcyjny przekłada się na dużą przestrzeń wewnętrzną wszystkich modeli: konstruktorzy umieścili pedały bardzo blisko przodu kabiny serii TGL, co zresztą nie ma niekorzystnego wpływu na bezpieczeństwo bierne. Przy niewielkiej kabinie rozwiązanie to zapewnia większą przestrzeń pomiędzy pedałami i tylną ścianą. Efektem całościowej koncepcji serii TG jest to, że nawet w najmniejszych modelach istnieje możliwość zastosowania długich kabin L i LX, które sprawdziły się na długich trasach w modelu TGA. Inną korzyścią dla kierowców, którzy przesiądą się z serii TGA do TGL jest znane, sprawdzone i przetestowane środowisko pracy. Mogą się on w pełni skupić na kierowaniu pojazdem.


Doskonałe miejsce pracy - kabina serii TGL

Klimatyzowany, wygodny fotel kierowcy to najważniejszy element kabiny. Zarówno w małych, jak i dużych kabinach serii TGL fotele wykończone są takim samym wysokiej jakości materiałem, jak w serii TGA. Inną zaletą kabiny jest wielofunkcyjny panel instrumentów w wersjach Baseline, Baseline L i Highline: jego ciekłokrystaliczny wyświetlacz ułatwia odczyt we wszystkich warunkach świetlnych. Jest on ergonomicznie umieszczony w polu widzenia kierowcy i zawiera wszechstronne informacje.

Zautomatyzowna skrzynia biegów MAN TipMatic zwalnia kierowcę z obowiązku ich zmiany i dostępna jest ze wszystkimi silnikami czterocylindrowymi. Zapewnia ona niższe zużycie paliwa, ponieważ zmienia biegi w optymalnym momencie. Kolejną zaletą, tym razem w zakresie bezpieczeństwa, jest to, że kierowca przez cały czas trzyma obie ręce na kierownicy. Łóżko w kabinie L i LX jest bardzo wygodne. dzięki głębokości 750 mm zapewnia ono kierowcy maksymalny komfort na długich trasach.


Zawieszenie zapewnia większe bezpieczeństwo

W pracach nad podwoziem konstruktorzy firmy MAN skupili się na dużej ładowności, łatwości montażu nadwozia i komfortowych wariantach zawieszenia. Opiera się ono na dwóch miechach powietrznych konstrukcji firmy MAN. Jest ono stosowane w osi napędowej wszystkich modeli TGL i dostępne jest jako opcja. Kosztowne symulacje komputerowe i testy drogowe zaowocowały lepszą koordynacją układu jezdnego. Efektem jest większa wydajność i mniejszy nacisk na ładunek. Szkielet wszystkich modeli TGL stanowi wytrzymała rama wykonana z form z drobnoziarnistej stali. Rurowe poprzeczki tworzą sztywną i odporną na skręcanie ramę, która ma dodatni wpływ na jazdę.


Bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników dróg

Podobnie, jak w przypadku komfortu, rozwój technologiczny był również siłą napędową prac nad bezpieczeństwem. Wszystkie kabiny spełniają kryteria europejskiej instrukcji ECE R 29. Solidna struktura zabezpiecza kierowcę trzema pasami bezpieczeństwa. Specjalne zawieszenie kabiny ma swój udział w pochłanianiu energii uderzenia – duża jej część zostaje pochłonięta przez zaplanowane deformacje elementów mocujących. Kabina zostaje przesunięta do tyłu, a siły oddziałujące na pasażerów są ograniczone.


Oszczędność: satysfakcja wśród przewoźników

Wszystkie skonstruowane przez inżynierów firmy MAN silniki serii D08 zapewniają optymalną oszczędność i niskie zużycie paliwa. Każda jednostka serii TGL (moc: 110 kW / 150 KM, 132 kW / 180 KM, 151 kW / 206 KM i 176 kW / 240 KM) wykorzystuje układ wtrysku Common Rail i technologię czterech zaworów na cylinder. Czterocylindrowy silnik rzędowy o mocy 151 kW / 206 KM posiada dwustopniową sprężarkę i osiąga najwyższy moment obrotowy w tej klasie pojazdów: 830 Nm przy 1400 obr. na min. Połączenie czterocylindrowych silników z automatyczną skrzynią biegów MAN TipMatic zapewnia większą wydajność pracy.

Wszystkie pojazdy z serii TGL wyposażone są w sprawdzone skrzynie biegów firm ZF i Eaton. Pięciobiegowa skrzynia ZF S 5-42 to wersja podstawowa, współpracująca z najmniejszym silnikiem (150 KM). Na życzenie dostępna sześciobiegowa skrzynia 6 S 850 firmy ZF, stanowiąca wyposażenie seryjne z mocniejszym silnikiem sześciocylindrowym. Automatyczna skrzynia biegów MAN TipMatic jest również sześciobiegowa.

zródło -motobiznes.pl
Fotek nie mam bo nie było


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum =TRAKERPOLAND= Strona Główna -> MAN Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin